Друже Тито

Вицове се разказват за всички известни личности, президенти, артисти, и т.н.

Така и в Югославия по времето на Тито са се разказвали вицове за него, както и в България за бай Тошо. Обикновено такива вицове носят клише "политически", за които най-редовно вицаджиите лежаха в затвора.
И така в бивша Югославия някакъв зевзек пускал много пиперливи вицове за Тито, които стигнали и до неговите уши. Разгневен той издал заповед в срок от една седмица да открият вицаджията и да му го заведат в кабинета. Тайните служби зарязали всичко и се втурнали да търсят неизвестния шегобиец. На третия ден го открили и го завели в кабинета на югославския вожд.
След като останали сами, на Тито му хрумнало да разбере, аджаба, що за стока е този човек.
Поръчал му кафе, за да го предразположи за разговор, и решил да провери остроумието му.
- Слушай друже, ти си ме осмивал в много вицове, за което заслужаваш да те пратя в затвора. Но съм решил да ти подаря свободата, ако сега тук на място, за една минута ми съчиниш един виц, който да ме засяга, но да не съм намесен.
Вица трябвало да съдържа две взаимно изключващи се условия, което означавало, сигурен затвор за вицаджията. Той обаче, не се смутил и след като помислил половин минута отговорил следното:
- Друже Тито, твоята Йованка е бременна, но ти немаш намеса во тая работа.

Така зевзека си заслужил свободата, като обещал повече да не пуска лоши вицове за първия държавен и партиен ръководител на западната ни съседка.



0 коментара:



Публикуване на коментар